גופים מתעופפים

בשיעור היום נבנה כל מיני דברים מתעופפים. בסרטון הראשון יש הצעה לשני גופים מעופפים שונים, שניהם בנויים מכוסות וגומיות
في درس اليوم سوف نبني اجسام طائرة. يعرض لنا الفيديو الأول مجسمين طائرين مختلفتين ، كلاهما مصنوع من أكواب وأشرطة مطاطية.

הנה עוד סרטון שבו מישהו מכין את הגוף המעופף משתי הכוסות והפעם ממגוון של חומרים. אולי זה יתן לכם רעיונות לבנייה מכל מיני אפשרויות שיש בבית ואפשר גם לחקור ולראות את ההבדל בינהם.
إليك مقطع فيديو آخر حيث يقوم شخص ما بتحضير المجسم الطائر من كأسين وهذه المرة من مجموعة متنوعة من المواد. ربما ستعطيك أفكارًا جديده لبناء أجسام مختلفه من مواد موجوده في المنزل ويمكنك أيضًا استكشاف ومعرفة الفرق بينها.


הכוסות האלו מתעופפות בצורת בננה בגלל תופעה שנקראת אפקט מגנוס. מי שמשחק כדורגל אולי מכיר בעיטת בננה- בעיטה של כדור שמשנה את מסלולו תוך תעופה. גם זה קורה בגלל אפקט מגנוס.
تطير هذه الأكواب على شكل موزه بسبب ظاهرة تسمى تأثير ماغنوس. قد يعرف أولئك الذين يلعبون كرة القدم ركلة الموزه - وهي ركلة تغير مسارها خلال طيرانها. يحدث هذا أيضًا بسبب تأثير ماغنوس.

כאן יש הסבר על הניסוי עם הכוסות ועל אפקט מגנוס.
وهذا شرح عن التجربه مع الاكواب وعن تأثير ماغنوس.


כאן, למי שמתעניין במשחקי כדור, יש כתבה מעניינת על הפיזיקה של הכדורגל. זה מעניין בכלל להבין מה משפיע על תנועה של כדור באוויר.
هنا ، للاشخاص المهتمين  بألعاب الكرة يوجد مقالة مثيرة للاهتمام حول فيزياء كرة القدم. من المثير للاهتمام فهم ما يؤثر على حركة الكرة في الهواء.


לפעמים מדהים איך הצורה של דברים מאפשרת להם להתעופף. הנה עוד שני רעיונות:
כאן עושים בומרנג מנייר רק על ידי קיפול!  זה נראה כמו קיפול פשוט בצורת אקורדאון אבל זה קצת יותר מורכב מזה.
في بعض الاحيان من المدهش كيف يؤثر  شكل الأجسام على قدرتها على الطيران. إليك فكرتان  أخريتان: هنا نقوم بعمل عصا طائره من طي الورق فقط! في البدايه يبدو كطي ورق بسيط على شكل الأكورديون لكنها أكثر تعقيدًا من ذلك.




והנה דוגמה לטיסן פשוט מקשיות ונייר
وهنا مثال لطائره صغيره بسيطه من مصاصات وورق.



ואולי הדבר הכי ברור מאליו כשמדברים על גופים מעופפים הם מטוסי נייר. האם ידעתם שיש בעולם תחרויות בהעפה של מטוסי נייר?  הנה דוגמה לתחרות של הטסה למרחק באולם סגור.
وربما يكون أوضح شيء عند الحديث عن الأجسام الطائرة هو الطائرات الورقية. هل تعلمون أن هناك مسابقات للطائرات الورقية في العالم؟ فيما يلي مثال على مسابقة الطيران لبعد معيبن في قاعة مغلقة.


כאן תמצאו הנחיות כיצד לבנות את מטוס הנייר שעף רחוק כל כך.
وهنا ستجدون تعليمات كيف تبنون طائره ورقيه تطير بعيداً.


אפשר לבנות מטוסי נייר מסוגים שונים. הצורה שלהם תשפיע על דרך התעופה שלהם. האם הם יציבים, האם חוזרים אחורה, האם טסים בתנועה גלית?  בקישור הבא תמצאו הדרכה לבניית 8 מטוסים שונים אבל אם תחפשו תמצאו עוד הרבה אפשרויות. מוזמנים לבנות ולראות איך הצורה משפיעה על הטיסה.
يمكنك بناء أنواع مختلفة من الطائرات الورقية. سيؤثر شكلها على طريقة طيرانها. هل هي ثابته ، هل تتحرك للخلف ، هل تطير بحركة متموجة؟ ستجدون على الرابط أدناه تعليمات على كيفية بناء 8 طائرات مختلفة ولكن إذا بحثتم اكتر ستجدون العديد من الخيارات. ادعوكم للنظر والبحث في بناء ومعرفة كيف يؤثر الشكل على الطيران.


תגובות