מה הרעיון מאחורי הבלוג הזה?

הבלוג הזה התחיל כקבוצת ווטסאפ שבה שלחתי לתלמידים שלי מקבץ ניסויים וסרטונים מעניינים סביב נושא מסויים. רעיונות לניסויים יש אין סוף, וקישורים לאתרים כנ"ל, אז מה ההבדל?. יש כמה... מבחינתי יש פה אפשרות ליצירת הקשרים שונים סביב נושא אחד,  יכולת לקבל שאלות ותגובות מתלמידים ולענות ולהגיב בחזרה. 
מהדיאלוג עם התלמידים עולים הקשרים נוספים שלא תכננתי. למשל, דיון על מהות המדע, טיפים לזוויות צילום של ניסוי ועוד... 

מאחר שמדובר על ימי הבידוד בקורונה, המוטו הוא שכל הניסויים הם עם חומרים וכלים שיש לכל אחד בבית וכאלה שילדים יכולים לעשות גם לבד. יש לי גם תלמידים דוברי ערבית ולכן תראו את הטקסט בשתי השפות.

אם אתם תלמידים, אתם מוזמנים לצפות בניסויים ולנסות אותם. אפשר גם לשלוח תמונה או סרטון של מה שעשיתם.
אם אתם מורים, אתם מוזמנים לקחת את הדברים כפי שהם- לשלוח קישור או להעתיק לקבוצות ווטסאפ. העיקר, לעודד תלמידים להתנסות וללמוד.

קצת עלי: אני מדריכה ומורה למדעים בתכניות למחוננים ומצטיינים. אני מאמינה גדולה בתפיסה שהבנת תופעה מדעית היא טובה יותר כאשר יש התנסות פעילה לצד (ולפעמים לפני) ההסבר.

מוזמנים להצטרף לקבוצת הווטסאפ "ניסויי בית- מורים"- https://chat.whatsapp.com/FbjcydzDJG5KhuXI6TeIhk
להרשם לעדכונים כאשר אני מוציאה פוסט חדש (מקווה- פעמיים בשבוע עד סוף ימי הקורונה).
וכמובן שאשמח לקבל תגובות אם השתמשתם. 

תגובות